موکب باب الحوائج شهر حر
موکب باب الحوائج شهر حر
تصاویری از محرم و مراسمات مذهبی/,دانلود کليپ بازيگر از شبيه شهر حر,دانلود کليپ فيلم از شبيه شهر حر,دانلود زيباي از شبيه شهر حر

 خدايى را سپاس گويم كه بندگان را آزمود و آنان را در معرض امتحان قرار داد تا مشخص شود كدام يك كردارى شايسته دارند؛ برخى از آنان به عهد و پيمان الهى خويش وفا و برخى خيانت ورزيده و مأيوس و ناكام ماندند و صلوات و درود بر فرستاده اش كه او را به حق، مژده دهنده و بيم آور به سوى مردم فرستاد و بر خاندان او كه سرور آفريدگانند و هر يك در جاه و مقام از جايگاهى برجسته برخوردارند و درود ويژه بر شهيد كربلا و ياران نيك سرشت وى باد.

به شناخت ياران برجسته امام حسين (عليه السلام) و شرح حال آنان اشتياق فراوان داشته و بدان عشق مى ورزيدم تا آن گونه كه بايد، با اين شخصيت ها آشنا شوم، همين امر مرا بر اين داشت كه طى ده سال بسان پرنده اى كه در پى دانه باشد، كتب رجال، مقاتل و جنگ و نبردها را با خريدارى و عاريه، مورد بررسى و مطالعه قرار دهم و چون دانه پرنده اى از هر كتابى، خوشه اى برگيرم، تا اين كه به شرح حال آن والاتباران، جز اندكى كه در جايى بدان دست نيافتم، همت گماردم، نوشتار پيشينم را بازنويسى كردم و در پايان شرح حال هر يك از اين بزرگان، كلمات دشوار موجود در متن آنان را به تحرير در آوردم تا اهل ادب، مشكلى پيش رو نداشته باشند و آن را ((ابصار العين فى انصار الحسين)) ناميدم. بر آن پيش درآمدى مرتب ساختم و گزيده اى از شرح حال و زندگى سالار شهيدان را در آن يادآور شدم.
در اين كتاب، بخشهايى اختصاص دادم تا در آن ها يك از قبيله ها را ياد كنم و آن دسته از ياران حسين (عليه السلام) را كه منسوب به اين قبايل بوده اند، نام ببرم و بحثى پايانى ترتيب دادم تا در آن نام ياران حضرت را به گونه الفبايى يادآور شوم و دست يابى به شرح حال هر يك از آنان آسان گردد.
اين كتاب را به حجت خدا در زمين و آسمان و پيشگاه قدس الهى كه نام حسين از بزرگ نام هايش برگرفته شده، گل خوشبوى رسول خدا؛ و نور چشم بتول و ميوه دل على و برادر حسن و همتاى قرآن و محبوب دل برگزيده ثقلين، حضرت اباعبدالله الحسين - كه صلوات، درود، رضوان، ارج و احترام خداوندى نثار او باد - تقديم داشته و اميد پذيرش دارم .
يا نسيم القبول بالله بالشو 

قِ بحسن اللقا بطيب الوصول

هُب نحوى فالروض ازهد من

سُقيا دموعى و احتاجُ مَحض القبول

يعنى: اى نسيم پذيرش! تو را به خدا سوگند! با اشتياق و برخورد نيك و رسيدنى روح افزا به سويم بِوَز كه باغ و بستان از سرشك ديدگانم شكوفا گشت و نيازمند پذيرش خالصانه ام.
--------------------------------------
الشيخ محمد بن طاهر السماوى
مترجم: عباس جلالى



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی